7 wskazówek jak znaleźć pracę w dobie kryzysu (COVID-19)

Światowy kryzys spowodowany pandemią koronawirusa sprawił, że jest to jeden z najtrudniejszych okresów w poszukiwaniu pracy w najnowszej historii. Miliony osób jest obecnie bezrobotnych, około dwa razy więcej od czasu recesji w 2008 r. Stopa bezrobocia ciągle spada, więc na rynku pracy jest coraz większa konkurencja. Niestety wielu pracodawców w dobie recesji zmniejsza zatrudnienie i ogranicza rozwój nowych miejsca pracy.

Aby odnieść sukces w poszukiwaniu pracy w tych ciężkich czasach, musisz być spokojny, cierpliwy oraz musisz się jeszcze bardziej wyróżnić (np. dzięki profesjonalnemu CV). Mamy również dla Ciebie 7 wskazówek na to jak znaleźć pracę w czasach kryzysu – możesz wypróbować dowolną z nich (lub wszystkie).

1. Wybierz swoje cele

Ważne jest, aby poświęcić swój czas i energię na okazje, które najbardziej Cię interesują i które mają największe szanse na realizację. Wybierz kilka firm, które Cię interesują i aplikuj do nich, niezależnie od tego, czy aktualnie poszukują pracowników.

2. Skoncentruj się na branżach we wzroście

Sugerujemy aby skoncentrował się na branżach i obszarach wzrostu. Wiele branż jest obecnie w odwrocie ale każda praca zaspokajająca podstawowe potrzeby ludzi  jest odporna na recesję. Podobnie sektor bezpieczeństwa wewnętrznego (policja, itp.) i służby zdrowia będą się nadal rozwijać, gdy będzie kontynuowany kolejny etap walki z pandemią.

3. Pracuj przez Internet

Jeśli masz odpowiednie umiejętności i możliwości, spróbuj znaleźć pracę zdalną. W takim wypadku możesz pracować dla firmy położonej w dowolnym miejscu na świecie nie wychodząc z domu. Praca przez Internet posiada wiele plusów, jak brak kosztów dojazdów czy większa elastyczność czasu pracy.

4. Bądź ciągle przygotowany

W czasie kryzysu okres oczekiwania na nową pracę może się znacznie wydłużyć. Ważne jest jednak abyś wykorzystał ten okres na przygotowania się na rozmowy kwalifikacyjne. Nie tylko musisz dowiedzieć się o firmie do której aplikujesz jak najwięcej, ale również musisz nauczyć się jak mówić o sobie i swoich sukcesach. Najlepiej jeśli stworzysz listę potencjalnych pytań, jakie możesz otrzymać na rozmowie i przygotować wcześniej odpowiedzi, które przedstawią Twoje mocne strony.

5. Spraw aby Twoje CV się wyróżniało

Jeśli chcesz już na samym początku zrobić dobre wrażenie Twoje CV musi się wyróżniać na tle konkurencji. Uwierz nam duża liczba rekruterów potrafi odrzucić daną osobę tylko z powodu szablonowego CV, w którym są jakieś błędy ortograficzne lub stylistyczne. Wystarczy aby Twoje CV było przejrzyste i proste, bez błędów i zbędnych ozdobników, a już będzie się wyróżniało na tle wielu.

wyróżniające się CV

Skorzystaj z darmowego Kreatora CV i zobacz jak w łatwy sposób możesz to osiągnąć.

6. Bądź gotowy na zmianę

W dobie światowego kryzysu wiele branż upada, a wraz z tym wielu pracowników traci pracę. Czas jaki dana branża wraca do „normalności” z reguły bywa długi, a czas już nigdy się nie odradza. W związku z tym czasami musisz być gotowy na przekwalifikowanie się na inne stanowisko pracy i zmianę branży. Niejednokrotnie nie jest to łatwe, ale trud z reguły się opłaca.

7. Bądź pozytywny

Najważniejszą rzeczą przy poszukiwaniu pracy w trudnych czasach ekonomicznych jest zachowanie pozytywnego nastawienia. Nawet na rynku pracy, gdzie bezrobocie wynosi 10-15 procent i to pracodawca obecnie dyktuje warunki. Pamiętaj, że nie ma znaczenia, ile jest miejsc pracy, czy ich nie ma. Ty po prostu szukasz tego jednego – odpowiedniego dla siebie.